Egészségügyi tananyagok mindenkinek

“A kialakult betegséget kezelni olyan, mintha az ember akkor kezdene kutat építeni, amikor már megszomjazott.”


Interakció az egészségügyi ellátásban

19. kidolgozott tétel


Munkahelyén csoportvezetőnek nevezik ki, megbízásakor a főnöke kifejezett kérése, hogy helyezzen nagy hangsúlyt a kapcsolatteremtésre és kapcsolattartásra intézményen belül és kívül. Tervezze meg a kommunikáció lehetőségeit! A tervezés során az alábbi szempontokra térjen ki: partnerek meghatározása, egészségügyi intézmények közötti kapcsolatrendszerek az intézményen belüli kapcsolattartás lehetőségei, kapcsolatteremtés munkatársakkal, oktatásszervezőkkel, tanulókkal


Vezető személyi jellemzői: életkor, képzettség, szakmai és gyakorlati tapasztalatok, nyelvtudás, de ezek mellett fontos szerepe van a pszichológiai képességeknek, tulajdonságoknak és magatartásbeli jellemzőknek.

Vezetői feladatok: a munkatársak között megfelelő légkör kialakítása, munkájuk felügyelete, koordinálása,oktatásuk megszervezése,egyéb egészségügyi intézményekkel kapcsolattartás

Kapcsolatteremtés: Az ember társas lény. Szüksége van a többi ember társára.
Fontos, hogy munkahelyén is megfelelő légkör legyen, hogy a munkavállaló szívesen járjon dolgozni. A munkatársak között csapatépítő programokkal alakíthatunk ki szorosabb, jobb viszonyt. A csapatépítés történhet pl.:közös kirándulással,közös színházlátogatással…

A munkahely életében fontos szerepe van a kommunikációnak. A dolgozónak megfelelő kommunikációs képességgel kell rendelkeznie, hiszen a betegekkel
is kapcsolatot kell teremtenie. A személyes kapcsolatteremtés legegyszerűbb, legkézenfekvőbb, legvéletlenszerűbb formája a személyes bemutatás, bemutatkozás.
A dolgozó fontos, hogy megfelelő hangnemben beszéljen a klienssel, hiszen általa az egész egészségügyi intézményről véleményt alakíthat ki a páciens.
A jó munkavállaló mindig kedves, empátiás képességgel rendelkezik, segítőkész a páciens felé. Ahogy minden területen úgy az egészségügyben is fontos feladat a dolgozó oktatása.
A vezető feladata az oktatás megszervezése számukra.
Az oktatás célja: jelenlegi tudásuk bővítése, frissítése a még hatékonyabb munka érdekében.
El kell kérni a vezető számára, hogy a dolgozók ne kényszernek érezzék a továbbképzésen való részvételt. Az egészségügyi szakmát, az ápolást csak szívvel lélekkel lehet végezni. Aki lelkiismerettel végzi az ápolást annak az is fontos, hogy megfelelően felkészült legyen az új technikával, fejlesztésekkel.

Egészségügyi intézményen belüli és intézmények közötti kapcsolatrendszerek


Egy egészségügyi intézmény kapcsolatrendszere


Kórház 

Belső kapcsolatok


Fekvőbeteg osztályok

Diagnosztikai egységek

Kiszolgáló egységek

 Külső kapcsolatok

 

Más intézmények

Hatóságok

Érdekképviseletek

 

Kórházi információrendszer( KIR)

Integrált, számítógépes rendszer, mely alkalmas a kórházban keletkező klinikai és adminisztratív adatok tárolására, manipulálására és megjelenítésére.

Ellátja valamennyi kórházi munka-folyamat információs feladatait.


A KIR célja, hogy számítógépekkel és kommunikációs eszközökkel segítse a kórház ápolási és a működtetés összes adminisztratív adatainak gyűjtését, tárolását, feldolgozását és továbbítását a szervezet minden jogosult használója felé.


A fentiek érdekében minimum rendelkeznie kell:

♦ Adatbázissal,

♦ Az adatbevitel és visszakeresés egységeivel,

♦ Adattovábbítási eszközökkel,

♦ A felhasználó által használható terminálokkal és munkaállomásokkal.

 

Az informatikai rendszerek által ellátott fő funkciók


  • adminisztratív

az ellátás adminisztratív és logisztikai feladatainak

támogatása (betegfelvétel, betegtranszport, beteg kiírása)

  • beteg adatbázis

eredeti és származtatott betegrekord adatok gyűjtése,

tárolása, megjelenítése, minőségbiztosítási, kutatási

kigyűjtések, betegség lefolyási adatok

  • döntéstámogatás és tanácsadás

modell bázisú és statisztikai döntéstámogatás, páciensek

irányába tanácsadás, emlékeztetés

  • monitorozás

Intenzív monitorozás, terápia monitorozás


Funkcionális elvárások


  • Folyamatos üzemvitel (0-24h)
  • Automatizált, optimalizált erőforrás-allokáció
  • Szabályozott hozzáférés - jelszavazás
  • Válaszidők – azonnali információ
  • Moduláris felépítés


Intézményen kívüli kapcsolattartás:

Legfontosabb külső kapcsolati rendszerek


  • Országos Egészségbiztosítási Pénztár


  • Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat


  • Önkormányzat


Országos Egészségbiztosítási Pénztár

  • Finanszírozási dokumentációk továbbítása
  • Intézményi teljesítményjelentés
  • Elektronikus továbbítás – digitális aláírás
  • Eltérő rekordképek, formátumok


Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat

 

  • Felmérések, adatszolgáltatások biztosítása
  • Működésre vonatkozó információk
  • Elektronikus levelezés formájában
  • Excel vagy word formátum – dokumentumok



Önkormányzat

  • Működéssel, fenntartással kapcsolatos információk – nem betegadatok
  • Engedélyek, határozatok
  • Statisztikákhoz szükséges alapadatok
  • Excel vagy word formátum – dokumentumok


Jövő:

  • Megszűnik a papír alapú dokumentum kezelés
  • Feltétel: hitelesítés, elektronikus aláírás, titkosítás
  • Az informatika további fejlesztése elengedhetetlen – feltétel







Weblap látogatottság számláló:

Mai: 185
Tegnapi: 314
Heti: 499
Havi: 941
Össz.: 4 892 299

Látogatottság növelés
Oldal: Interakció az egészségügyi ellátásban 19. tétel
Egészségügyi tananyagok mindenkinek - © 2008 - 2024 - egeszsegugy.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »