Interakció az egészségügyi ellátásban
19. kidolgozott tétel
Munkahelyén csoportvezetőnek nevezik ki, megbízásakor a főnöke kifejezett kérése, hogy helyezzen nagy hangsúlyt a kapcsolatteremtésre és kapcsolattartásra intézményen belül és kívül. Tervezze meg a kommunikáció lehetőségeit! A tervezés során az alábbi szempontokra térjen ki: partnerek meghatározása, egészségügyi intézmények közötti kapcsolatrendszerek az intézményen belüli kapcsolattartás lehetőségei, kapcsolatteremtés munkatársakkal, oktatásszervezőkkel, tanulókkal
Vezető személyi jellemzői: életkor, képzettség, szakmai és gyakorlati tapasztalatok, nyelvtudás, de ezek mellett fontos szerepe van a pszichológiai képességeknek, tulajdonságoknak és magatartásbeli jellemzőknek.
Vezetői feladatok: a munkatársak között megfelelő légkör kialakítása, munkájuk felügyelete, koordinálása,oktatásuk megszervezése,egyéb egészségügyi intézményekkel kapcsolattartás
Kapcsolatteremtés: Az ember társas lény. Szüksége van a többi ember társára.
Fontos, hogy munkahelyén is megfelelő légkör legyen, hogy a munkavállaló szívesen járjon dolgozni. A munkatársak között csapatépítő programokkal alakíthatunk ki szorosabb, jobb viszonyt. A csapatépítés történhet pl.:közös kirándulással,közös színházlátogatással…
A munkahely életében fontos szerepe van a kommunikációnak. A dolgozónak megfelelő kommunikációs képességgel kell rendelkeznie, hiszen a betegekkel
is kapcsolatot kell teremtenie. A személyes kapcsolatteremtés legegyszerűbb, legkézenfekvőbb, legvéletlenszerűbb formája a személyes bemutatás, bemutatkozás.
A dolgozó fontos, hogy megfelelő hangnemben beszéljen a klienssel, hiszen általa az egész egészségügyi intézményről véleményt alakíthat ki a páciens.
A jó munkavállaló mindig kedves, empátiás képességgel rendelkezik, segítőkész a páciens felé. Ahogy minden területen úgy az egészségügyben is fontos feladat a dolgozó oktatása.
A vezető feladata az oktatás megszervezése számukra.
Az oktatás célja: jelenlegi tudásuk bővítése, frissítése a még hatékonyabb munka érdekében.
El kell kérni a vezető számára, hogy a dolgozók ne kényszernek érezzék a továbbképzésen való részvételt. Az egészségügyi szakmát, az ápolást csak szívvel lélekkel lehet végezni. Aki lelkiismerettel végzi az ápolást annak az is fontos, hogy megfelelően felkészült legyen az új technikával, fejlesztésekkel.
Egészségügyi intézményen belüli és intézmények közötti kapcsolatrendszerek
Egy egészségügyi intézmény kapcsolatrendszere
Kórház
Belső kapcsolatok
Fekvőbeteg osztályok
Diagnosztikai egységek
Kiszolgáló egységek
Külső kapcsolatok
Más intézmények
Hatóságok
Érdekképviseletek
Kórházi információrendszer( KIR)
Integrált, számítógépes rendszer, mely alkalmas a kórházban keletkező klinikai és adminisztratív adatok tárolására, manipulálására és megjelenítésére.
Ellátja valamennyi kórházi munka-folyamat információs feladatait.
A KIR célja, hogy számítógépekkel és kommunikációs eszközökkel segítse a kórház ápolási és a működtetés összes adminisztratív adatainak gyűjtését, tárolását, feldolgozását és továbbítását a szervezet minden jogosult használója felé.
A fentiek érdekében minimum rendelkeznie kell:
♦ Adatbázissal,
♦ Az adatbevitel és visszakeresés egységeivel,
♦ Adattovábbítási eszközökkel,
♦ A felhasználó által használható terminálokkal és munkaállomásokkal.
Az informatikai rendszerek által ellátott fő funkciók
az ellátás adminisztratív és logisztikai feladatainak
támogatása (betegfelvétel, betegtranszport, beteg kiírása)
eredeti és származtatott betegrekord adatok gyűjtése,
tárolása, megjelenítése, minőségbiztosítási, kutatási
kigyűjtések, betegség lefolyási adatok
modell bázisú és statisztikai döntéstámogatás, páciensek
irányába tanácsadás, emlékeztetés
Intenzív monitorozás, terápia monitorozás
Funkcionális elvárások
Intézményen kívüli kapcsolattartás:
Legfontosabb külső kapcsolati rendszerek
Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat
Önkormányzat
Jövő: